Ne zaman nazım'ı anlasak ve memleket toprağına hasret bırakmasak Ne zaman yılmaz'ı anlasak ve sürgünlerde yitirmesek Ne zaman ahmed'i anlasak ve sürgünlere yollamasak Ne zaman sivası ateşlerden kurtarıp maraşı katlıamlardan çıkarıp Malatyayı linçlerden temizleyip ve ne zaman bunca namussuzlukların haksızlıkların çapulcuların seb u sübyanların naralarla cıglık cıglıga galeyanda her dem yaşayanların hakkından gelsek ve herşeyin hakkını doğru dürüst versek işte o zaman gül sevgili ülkem işte o zaman sevgili halkım işte o zaman bileceğim yeni doğan çocuklarımızın yaşama şansları hala var ve devam ediyor diye sevineceğim/z güleceğiz ve kardeşce yaşayamayı bileceğiz öğreneceğiz ... -Hüsnü Bala
Özlediğim Cesaret
D E N İ Z G Ö K T A Ş 👏👏👏
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Ö(z)lüyorum Gö(r)müyorsun
Müzik
Genç göstermek güzel olmak anlamına gelmez
Ben otuzlarının başında bir milenyumluyum. Küçükken herkes 30 olmayı korkunç bir şey gibi gösteriyordu ve üzüleceğimi sanıyordum ama öyle olmadı. Çünkü büyümek kötü bir şey değil ve gençlik her zaman mutluluk anlamına gelmez. (Gençlik ve spor bakanlığının etkinliklerine artık katılamayacak olmam beni yaralamıştı tabii) Yaşımı göstermeyen biriyim. Bence eğlenceli bir şey çünkü insanların tepkileri komik. Ama "Çok genç duruyorsun" bence bir iltifat değil. Kimse bana genç dedi diye "güzel" dediğini düşünmedim. Hatta yirmilerin başında ergen gibi görünmek beni çok mutlu etmemişti. Ayrıca yaşımı bilmeden bana yürüyen yetişkinlerin hepsinin sorunlu olduğunu düşünüyorsun ister istemez. "Genç göstermek" özellikle 30 yaşında veya daha genç isen tuhaf bir güzellik algısı. Neden yetişkin bir kadın erkeklerin ilgisini çekmek için çocuk gibi görünmeye çalışsın ve neden koca koca adamlar bunu çekici bulsun?!?!?! Bu iğrenç konu bir yana, nedense bizim neslin çoğunlukla daha genç gösterdiğini görüyorum. Ve bizden sonraki nesil de daha çabuk olgunlaşıyor ve belki yıpranıyor haklı olarak. Tabii istisnalar var. Bir kaç sene önce uzun sürenin ardından ilk defa 15 yaşında gösteren bir 15 yaşında çocukla karşılaştım ve sınıftaki herkesten çok küçük göründüğü için şikayet ediyordu. Peki bunları neden yazıyorum. Çünkü az önce 3 haftalık bir yorumuma yanıt geldi. Kadının biri bir videoya kendi yaşı ve görünümü hakkında bir yorum yapmıştı ve ben de "Sanırım bizim neslin özelliği, genelde z kuşağından küçük gösteriyoruz. Ben de bütün genç arkadaşlarımdan küçük görünüyorum" yazmıştım. Başka biri yanıt vermiş [İngilizceden çeviri] "İşte kendini z kuşağından genç sanan sanrılı (delulu diye yazmış bir de 🙄 ) bir milenyumlu daha. Bunu sana söylediğim için üzgünüm ama hepniz yaşlı gösteriyorsunuz
İnsan ve Hayat
"من ودك لأمر ملك مع انقضائه" "Sana bir iş veya çıkar sebebiyle muhabbet besleyen kimsenin sevgisi, o iş bitince tükenir." |el-Besâir ve'z-Zehâir
Alıntı
"Sana bir iş veya çıkar sebebiyle muhabbet besleyen kimsenin sevgisi, o iş bitince tükenir." El-Besâir ve'z-Zehâir
1000Kitap