“ size bu kadar yüz verdiğim için sizden nefret ediyorum ; size bu kadar ihtiyacım olduğu için daha çok nefret ediyorum. Fakat şimdilik size ihtiyacım var .”
İkinci okuyuşum bu kitabı ve ilk okuyuşum ile ikinci okuyuşum arasında aynı heyecan aynı üzüntü vardı . İnsan bu kitabın etkisinden bir türlü çıkamıyor . Kesinlikle tavsiye kitaptır .
Aslında george arkadaşına yani lennie daha iyi bir ölüm yaşattırdı çünkü diğerleri yakalasaydı onu işlenceler yaparak öldüreceklerdi . George ise onu hayallerini hayal ettirerek daha iyi bir ölüm verdi en sevdiği ve tek sevdiği dostuna .