“Nefsini öldür ” demek “ Alışkanlıklarından, iptilâlarından kurtul” demektir. Zararı bilinen bir şeyin zararını kendi vücudunda gören bir insanın bu alışkanlığını terk edememesi, onun esiri olduğunu gösterir. Kendisi esir olan bir kişinin, bir başkasını esaretten kurtarması mümkün değildir. Başkasını kurtaracak kimsenin önce kendini kurtarmış olması beklenir.