franz kafka yakın arkadaşıyla tatsız bir olay yaşadıktan sonra şu muhteşem cümleyi kuruyor; "beni üzecek gücü sana verdiğim için kendimden özür dilerim."
“Kitap okumak şunun için güzeldir: Senden asırlar önce yaşamış biri, senin de içini kemiren ve ifade edemediğin birçok duyguyu tarif etmiştir. Varlığından haberdar olmayan birinin, senin yerine sıkıntı çekmiş olduğunu görmek rahatlatır. Anlarsın, yalnız değilsindir.”
-Bukowski