Atın da dediği gibi :
"Aslında herkes el yordamıyla ilerliyor. O yüzden ben derim ki kanatlarınızı açın ve hayallerinden peşinden gidin.(Bu kitap benim hayallerimden biri)"
"İkisi çok farklı dedi Haham Yakup. "Bir kitap kendi diliyle konuşur , kendi yolunu bulur. Bulamazsa kaybolur. O kitap Selanik'teki adama ait değil artık.Yani demem o ki muhattabimiz kitap , onu yazan değil."
Nargilenin dumanini usul usul dışarı verirken , kaygıyla pencereden dışarı baktı Sümbül Efendi. "Dostum" dedi .
"Korkarım sen, kitaplara insanlardan daha çok itimat ediyorsun."