Bir gün karısına yazdığı bir mektupta şunları söylemişti: “Niçin böyle kelimeler bana bu kadar sıkıcı ve soğuk görünüyordu. Acaba senin adın kadar sevecen bir kelime olmadığı için mi!"
Ama bizler şüpheci, hatta deyim yerindeyse, düşüncenin eziyeti altında bir çağda yaşıyoruz: onun için bazan korkuyorum, iyi eğitim gören ve hatta fazla eğitim gören bu yeni kuşak, bir başka çağın sahip olduğu insanlık, komukseverlik ve sevecen mizah niteliklerinden yoksun kalır mı diye.