“Mayıs çiçeklerinin yetişmediği arazilerde yaşayan insanlar için çok üzülüyorum.” dedi Anne. “ Diana, belki de onların daha iyi şeyleri olabileceğini söylüyor fakat mayıs çiçeklerinden daha iyi ne olabilir ki, Marilla? Diana, neye benzediklerini bilmezlerse onları özlemeyeceklerini de söyledi. Bence en hüzünlü kısmı da bu... Mayıs çiçeklerinin ne olduğunu bilmeyip onları özlememek tam bir trajedi olurdu.
... bazen bu sınavlar dünyadaki en önemli şeylermiş gibi hissediyorum. Sonra, kestane ağaçlarındaki tomurcuklara, caddenin sonundaki sisli mavi havaya bakınca hiç de öyle gelmiyor.