Gün boyu tetikteyiz, gece gönülsüzce duamızı eder, kendimizi kuşkularımıza bırakırız. Bu yüzden de tam bir içtenlikle bu yaşama biçimini yücelterek, değişme olanağını yadsıyarak yaşamak zorunda kalırız. "Tek yol bu." diyoruz; oysa bir merkezden geçebilecek yarıçaplar kadar çok yolumuz var. Bütün değişimler, üzerinde derin derin düşünülmesi gereken birer tansık; gelgelelim bu her an olagelen bir tansıktır.