O kış, Kızıl Göz sayısız işkence ve dayaklarla son karısını da öldürdü. Kızıl Göz'ün ilker bir yaratık, bir atavizm olduğunu söylemiştim ama bu sefer ondan daha beterdi. Çünkü ilkel hayvanların erkekleri bile dişilerine bu kadar kötü davranmaz, onları öldürmezler. Bu anlamda, aşırı ilkel eğilimlerine rağmen Kızıl Göz'ün insanlığın bir habercisi olduğu söylenebilir, çünkü eşlerini öldüren tek canlı türü insandır.
...Suratımda bile uyumsuzluk buluyor, beni küçümsüyorlardı. Sonunda ben de kendimi aşağılık görmeye başladım. Aptal olduğumu söylediler, aptallığıma inandım. Fakat sizin gelişinizle karanlık hayatım, ruhum, kalbim aydınlığa boğuldu. Ruh huzuruna kavuşarak, başkalarından aşağı olmadığımı anladım. Göze çarpan bir halim, kibar tavırlarım, kısacası cilam yoksa da yine insanım; kalben, fikren insanım.