kendini iyi biri olarak tanıtıyor- kimseye zararı yokmuş gibi- onun zararı sadece kendisine ve doğaya! Pençeleri olmadığı için kendine iyi diyen insanlardan biri olmasını engellemeliyim.
Neden sadece küçük mutluluklar arzuluyor? Buna da erdem diyor üstelik. Bunun gerçek adı korkaklıktır! Medeni, kibar, görgülü biri. Vahşi doğasını eğitmiş, içindeki kurdu spanyel cinsi köpeğe dönüştürmüş. Buna da ılımlı olmak istiyor. Bunun gerçek adı sıradan olmaktır!
“Hepimizin tutkuya ihtiyacı var, Josef” dedi Nietzsche. “Dionysos tutkusu hayatın kendisidir. Ama tutkunun sihirli ve alçaltıcı olması mı gerekiyor? İnsan tutkunun efendisi olmanın bir yolunu bulamaz mı?