philosopher

philosopher
@philozopherzeus
Tanrı, insan ve anlam üzerine düşünür.”
6/10
·144 syf.·
2025 24. kitabı
Din ve Tanrı hassasiyeti taşıyanlar lütfen okumasın. Cidden ağır bir uslübu var. Marquis de Sade’ın dine ve Tanrı’ya karşı oldukça sert bir duruşu var. (Okurken zorlandım diyebilirim) Yazarın bu konulara karşı ciddi bir tepki, hatta nefret duyduğu açıkça hissediliyor. Kitap boyunca yer yer alaycı, yer yer çok tuhaf üslup kullanıyor. Sade, dinin ve kutsal kavramların insanlar tarafından uydurulmuş olduğunu, otorite sahiplerinin halkı baskılamak için bu inanç sistemlerini kullandığını savunuyor. Dini dogmaları akıl dışı buluyor vs. Ama çokta daha önce hiç düşünmediğiniz yada hiç duymadığınız argümanlarla karşılaşmayacaksınız. Neyse çokta detay girip spoiler vermek istemiyorum. Bazı çarpıcı noktalar sunsa da, dili ve içeriği itibariyle herkesin rahatlıkla okuyabileceği bir metin değil. Özellikle dini inançları güçlü olanlar için fazlasıyla rahatsız edici olabilir.
Tanrıya Karşı SöylevMarquis de Sade · Fol Kitap · 2021828 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
"Merak, bir filozofun en düşkün olduğu şeydir. Çünkü felsefenin bundan başka bir başlangıcı yoktur." -Platon
1000Kitap
Hay ağzın bal yesin
"Ne yazık ki felsefe, politik istismarlardan ve ideolojik fanatizmlerden çok çekti"
Alıntı