Şimdi bana, “Öyleyse Tanrı insanı neden hâlâ suçlu buluyor? O'nun isteğine kim karşı durabilir?” diyeceksin. Ama, ey insan, sen kimsin ki Tanrı'ya karşılık veriyorsun? “Kendisine biçim verilen, biçim verene, ‘Beni niçin böyle yaptın’ der mi?”
Romalılar 9:19-20
Öyleyse ne diyelim? Tanrı adaletsizlik mi ediyor? Kesinlikle hayır! Çünkü Musa'ya şöyle diyor:
“Merhamet ettiğime merhamet edeceğim,
Acıdığıma acıyacağım.”
Demek ki bu, insanın isteğine ya da çabasına değil, Tanrı'nın merhametine bağlıdır. Tanrı Kutsal Yazı'da firavuna şöyle diyor:
“Gücümü senin aracılığınla göstermek ve adımı bütün dünyada duyurmak için
seni yükselttim.”
Demek ki Tanrı dilediğine merhamet eder, dilediğinin yüreğini nasırlaştırır.
Romalılar, 9:14-18
"Ama korkak,imansız,iğrenç,adam öldüren,fuhuş yapan,büyücülük yapan,putperest ve bütün yalancılara gelince onların yeri,kükürtle yanan ateş gölüdür."
İncil,Vahil 21:8