Mükemmel bir kitaptı. Açıkçası beni biraz zorladı. Ama yine de sonlara doğru kitabın nasıl bittiğini anlamadım. Beni en çok zorlayan ve sinirlendiren uzun açıklamalar kısmı oldu. Ne kadar gerekli olduklarını bilemeyeceğim çünkü o açıklama kısımlarının ilk cümleden sonrasını okumadım ve pişman değilim. Çünkü belli bir sayfaya gelene kadar ciddi ciddi okuyordum. Ama sonra ana kurguyu kaçırdığımı fark edip okumayı bıraktım. Belki daha sonra o çıklamaları kaldığım yerden okumaya devam ederim. Bu küçük sorun dışında kitap mükemmeldi tavsiye ederim.
Her geçen günle birlikte gerçeklik benim için anlamını yitiriyor. Gürültülü, düzensiz, öngörülemez ve zahmetli.
Gerçeklik nedir ki? Acıkırsın, susarsın. Tatminsizsin. Acı verir, hasta olursun. Saçma kurallara uyarsın. En kötüsü de sonludur. Sonunda hep ölüm vardır.
Anlamlı ve güçlü olan hep diğer şeylerdir. Düşünceler, tutku ve hatta çılgınlık. Mantığın üzerine çıkan şeyler.