Gerçek dost, başkasının başarılarından rahatsız olmayan, "Niye ben değil de o?" demeyen kişidir. Bir başkasının başarısını tebrik edebilmek, "Allah razı olsun." diyebilmek, onun başarısını kendi başarın gibi görebilmek çok büyük bir meziyettir. "Başarılı olunacaksa o ben olmalıyım!" diye düşünenler, Hz. Yusuf'un kardeşlerinin ekolündendir.
Bir anlaşmazlık durumunda gösterdiğimiz ilk doğal tepki, savunmaya geçmektir. Sakin olun ve ilk tepkinizi vermeden önce düşünün. Aksi takdirde sonuçlar sizin lehinize değil aleyhinize olur.