Kitap çeşitli bir çok spiritüel öğreti ve radikal değişiklikler barındırıyor. Benim okumalarım sanırım bu nedenle zaman zaman kesintiye uğrayarak ilerledi. Yazarla çatıştığım için okumaya ara verdiğim olduğu gibi yüksek farkındalık yaşatan öğretileri hazmetmem için de sürece ihtiyacım vardı. Okuma sürecinde sizin de karşılaşabileceğiniz bir süreç bu . Ancak kitap yaşamınıza dokunduysa aradan geçen onca zamandan sonra eski bir dosta sarılır gibi dönüp yeniden bakacaksınız kaldığınız sayfaya. Bu kitabı şimdinin gücüne vararak aydınlanmak isteyenler okuyabilir. Ya da benim gibi An'a biraz huzur ve sessizlik , zihne biraz boşluk getirmek isteyenler... Yazarın anlattıkları okurların şimdiki ana odaklanarak önce bedene sonra Var'lığa ve sonrasında aydınlanmaya erişmelerine yardımcı olduğu bir rehberlik niteliğindedir. Bu birçoğumuz için zor bir yolculuk ki zannediyorum bu nedenle yazar tarafından soru-cevap sistematiğine gizlenmiş adeta bir yol haritası çıkarılmıştır. Bu yolda ilerlerken zihinsel düşünce ve kalıplar ve yarattıkları duygular yavaşça geride bırakılıyor. Yazara göre zihnin ürettiği her şey dışarıdan besleniyor ve benliğimizi gölgeliyor. Benliğimize ulaşmak için zihinsel düşüncelerimizi takip ederek tekrarlanan olayların kaynağındaki düşünceye ulaşıyor ve sonrasında o düşünce ile vedalaşıyoruz. İnsanların psikoterapi yoluyla anlamak istedikleri de bu değil midir? Genellikle bilinçaltının yönettiği yaşamsal kurgumuzda tekrar tekrar yaratılan travmaları anlamak ve sonunda farkındalık kazanarak ferahlamak değil midir? Eğer siz de bir şekilde terapi koltuğuna oturmayı reddediyorsanız nispeten sınırlı olmakla birlikte kitabın bu anlamda pratik bir çözüm yolu ve ferahlık sunduğunu düşünüyorum. Şimdiki anda mevcut olabilmek ve yeniden erişilmek istenen "zihinden