Post Mortem

Post Mortem
@post_mortem
Bir hiç için bir sürü gürültü...
İnsan oturup seyredebilir unutuluşunu. Bu, her faninin öğrenmesi gereken son derstir.
Sayfa 70
Alıntı
Reklam
Çünkü savaş sonrası, savaşa ait bir şeydir, derdi sosyal bilgiler öğretmenimiz, hatta savaş sonrası savaştan da acıdır, çünkü savaş sonrasının her bir günü, savaşı sakat haliyle yanında sürükleyip götürür ve her gün, sebepleri -hele sizin için, çocuklar- artık hepten anlaşılmaz olmuş bir şaşkınlık ortaya koyar.
Sayfa 65
Alıntı
"Safi" şiirden vücut bulmuş bir şair
10/10
·324 syf.·
2026 10. kitabı
Arabaya bindin, yalnızsın da. Açtın radyoyu. Ya da efkara daldın, açtın televizyonda bir müzik kanalını. Gerçi artık bunların çoğunu yapmaktansa o meşhur müzik uygulamalarından dinliyoruz şarkıları. Yine de her nerede çalarsa çalsın, güzel şarkılar ölümsüzdür bilirsin. Neyse... Bir şarkı başlıyor ki inceden, ruhuna nüfuz edecek sanırsın. Melodinin akışı bir yana, sözler başladığında, "yahu kim yazmış bu sözleri, nasıl bir kalemden çıkmış böylesi efsunlu cümleler" diye içinden geçiriyorsan... İşte orada Cemal Safi varmış. "-mış" diyorum, çünkü üstadın şiirlerini okurken, "bu şarkı da mı üstadın şiirlerinden süzülüp kulağımın pasını almış" dedim çok kez. Dile kolay, 150 civarında şiiri bestelenmiş. Ben de kitabı okurken, bestelendiğini bildiğim şiirlerinden mamul şarkıları yorum olarak ekledim alıntılarıma. Pek şiir insanı değilimdir (böyle diye diye kaç şiir okudum ben de bilmiyorum ama güzel şiirlere denk geldikçe de kendimi yalanlamaktan memnun oluyorum), belki de bu yüzden geç kalmışımdır Cemal Safi okumaya. Fakat "Safi" şiirden vücut bulmuş bir şairle hasbihal etmek, ziyadesiyle memnun etti beni. Temalar genellikle aşk ve ayrılık üzerine kurulu olsa da, yeri geldiğinde o sihirli dizelerini memleket ve tarih üzerine de sıralamış üstat. Dili kullanış, kelime dağarcığındaki zenginlik, çağrışımlar, metaforlar, ahenk... Daha neler neler sayılır da, haddim değil övgülerde bulunmak. Mest olduğumu başka nasıl ifade edebilirim bilmiyorum. Belki de üstat, söylenmesi gerekenleri öylesine güzel söyledi ki dizelerinde, bana da "sen kendini fazla yorma, keyfine varmaya bak" dedi bir yerde. Saygıyla bu çağrıya uyup sözüme son veriyorum ben de. Haydn aşkla kalın...
Şiir
Ya Evde YoksanCemal Safi · Cemal Safi Yayını · 2011752 okunma
Bunu dikkate alacağım ;)
Pantolon tam oturdu, size yakıştı da, ama cepleri fazla küçük. Kağıt mendil bile sığmaz bu ceplere. Bu tehlikeye karşı bir deneme yapın: Bir elinizi pantolon cebinize sokun, işaret parmağınızı cebin en derin noktasına indirin. O zaman parmağınızın ucuyla organınıza sorunsuz ulaşabilmeniz gerekir. Bu oluyorsa pantolon iyidir.
Sayfa 46
Alıntı
Hu! de
Ömrünün son faslını sessiz sakin asude Geçirmek istiyorsan hayıflanma beyhude Şaha müdane etme şan için şâşâ için Huzur-u mahşer için canı gönülden Hu! de...
Pdf
Şiir