Kötü bir davranış yüzünden pişmanlık duyduğumuzda bizi tedirgin eden, başkalarına verdiğimiz zarar degil, bunun bize getirdiği rahatsızlıktır.(Raskolnikov'u düşünün)
Zayıflıktan ileri gelir bu. İnsan, içinden verdiği karara güven duymadığı için, kaba sözler, küfürler, rezalet çıkarma gibi ayrılmanın dış görünüşüne önem verir.