•Çoğu alanında uzman, 13 ayrı kişinin değişik tarihlerdeki yazılarının derlenmesinden oluşan kitap, öyle sanıyorum ki, hiçbir bilgisi ve şuuru olmasa da sadece bu kitabı okusa, bir Kudüs şuuru ve bilgisine, derdine sahip kılardı okurunu. Bir pencere daha açardı benliğinde. Verilmek istenen mesaj, aşılanmak istenen idrak konusunda gayet başarılı buldum. İslamî inanç ve şuurda olanları belirtmeyi gerekli görmüyorum; kendisini yakın hissettiği taraf fark etmeksizin, evrensel bir vicdan sahibi okura da katacağı şeyler olacaktır.
•Alakasız gibi dursa da, kitabı okuyanlar beni gayet iyi anlayacaktır; Cemil Meriç'in şu cümlesini sıkça hatırladım kitabı okurken:
"Şeytan insan için neyse, İngiltere dünya için odur."