–İnsanlarla etkileşimde bulunurken kararsız kaldığım bir noktada takılır kalırım: Kendime ait fikir/duyguları mı belirtsem, yoksa onun ruhuna nüfuz edip de hoşnut kalacağı şeyleri mi söylesem?.. Daha çok ikiyüzlü olmayı tercih ettim şimdiye kadar
"Herkes tıpkı kendi derisinin içinde olduğu gibi, kendi bilincinin içindedir ve dolaysız olarak ancak kendi bilincinin içinde yaşar: Bu yüzden dışarıdan pek de yardım edilmez ona."