Çalıkuşu, benim hem hoșuma gider hem ișime yarardı.
Bir münasebetsizliğimden șikâyet edildiği vakit fütursuzca omuzlarımı silker, "Ne yapalım... Bir Çalıkuşu'ndan ne beklenir?" derdim.
İngrid Bergman'a sormuşlar,: "Gidişat çok kötü, dünya nasıl kurtulacak?"
"Utanç demiş Bergman, dünyayı bir tek utanan insanlar kurtarabilir."
Çünkü utanmak "kibir" denilen en büyük günahın panzehiridir. Yalanın, iftiranın, hirsızlığın,pişkinliğin,arsızlığın önündeki en büyük engeldir.
Başını öne eğebilen, yüzü kızaran, özür dileyebilen insanları görmeye ihtiyacımız var.