Ben de seni seviyorum, demek istedim canını yakmak için onu olabildiğince iğneleyerek ama beni görmemişti; ben de sesimi çıkarmadım. Tabii ki onu seviyordum ama bunun asıl nedeni, annenizi sevmenin zorunlu olmasıydı...
Annem bana doğru eğildi ve ne kadar gergin olduğunu belli eden bir fısıltıyla bir bardak su isteyip istemediğimi sordu. Bu, annemin dilinde kendine hakim ol, insanlar sana bakıyor demekti.
Annem bir gün karşıma geçip bir kaşif olamayacağımı çünkü dünyadaki her şeyin çoktan keşfedildiğini söyledi. Yanlış yüzyılda doğmuştum. O anda aldatıldığımı hissettim.