İki kişinin birbirini hem yoğun aşk hem de yoğun nefretle bu kadar hırpalamasına inanamadım. Sevmek ve sevilememek her şeyin sebebi olabiliyor işte. Aşk, aile yapısı, kişilerin birbirleriyle olan ilişkileri, dönemin şartları... Dili ve hissettirdikleri öyle derin öyle güzel ki kitap beni fazlasıyla etkiledi. Kesinlikle öneriyorum.
Beş dakika önce, Hareton bana bir insan gibi değil de gençliğimin hayaleti gibi göründü. Zaten onu öyle farklı kılıklarda görüyorum ki onu bir insan gibi karşıma alıp konuşmam imkansız. Bir kez, Catherine'e şaşılacak ölçüde benzemesi onu korkutacak kadar diğerine bağlıyor. Sen belki benim aklımı en fazla kurcalayan şeyin bu benzerlik olduğunu da sanacaksın fakat hiç de öyle değil. Zaten benim için Catherine 'le ilgili olmayan bir şey var mı ? Hangi şey onu bana anımsatmıyor ki? Şu zemine baksam, taşların üzerinde onun yüzünü görüyorum. Her bulutta, her ağaçta o var... Geceleri havayı o dolduruyor, gündüzleri baktığım her şeyde onun düşünü görür gibi oluyorum. Sanki her tarafımı onun hayali çevirmiş. Rastgele erkek kadın yüzleri, dahası kendi yüzüm bile bana onunkine benziyormuş gibi geliyor. Bütün dünya onun da bir zamanlar yaşadığını, benim onu yitirdiğimi gösteren korkunç anılarla doldu.