Ben orada olmadığıma göre bütün bunlar düş ürünü kuşkusuz, olaylar bambaşka gelişti belki de, ama her şey olup bittikten sonra şu ya da bu biçimde olmuş ne önemi var.
Bu acı dolu anları nasıl açıklayabilirim? Bu geçen sürelerde okumazdım hiç, başka zamanlarda da okumazdım ayrıca, ne düşlere dalar, ne de düşünürdüm derin derin; gözlerimin önünde, bir çiviye asılı duran takvime boş boş bakardım öylece.
Ama topraktan çıkarılabilmem için, ilkin beni bulmaları gerekiyor; bu beyefendilerin de ölü ya da diri beni bulabileceklerinden fazlasıyla kuşku duyuyorum.