Birkaç yıl önce, PKK'de "çocuk savaşçılar"ı konu edinen Onlar Daha Çocuktu kitabına arka kapak yazısı düşünürken, Dostoyevski'nin çocuklar üzerine söylediği aşağıdaki anlamlı cümlelerini almaya karar verdim. Yayınevi editörüne önerdiğimde itiraz etmedi.
Dostoyevski, sadece üç yaşında kaybettiği Alyoşa’sı için değil, o dünyanın tüm çocukları için şöyle düşünüyordu:
"Hiçbir ilerleme, hiçbir devrim bir çocuğun gözyaşının dökülmesini haklı gösteremez, hiçbir savaş... O gözyaşı damlası her daim her şeyden kıymetlidir. O tek damlacık gözyaşı..."
Yaşı küçük çocuklardan savaşçı yapanlar, onları dağlarda ölüme gönderenler, çok değil, bir tek defa Dostoyevski'nin "o tek damlacık gözyaşı" çığlığını keşke duysalar...