•Suç ve Ceza
Ağır roman, zor roman. Belki de beş altı yıldır okumak istediğim fakat bir türlü okumaya cesaret edemediğim kitap Suç ve Ceza. Kitabı okurken önce Raskolnikov’un suçuna şahit olacaksınız. Daha sonra suçunun cezasını ödemesine, belki de adım adım erimesine... Yazar Dostoyevski’nin varoluşçu kişiliğini baş kahraman Raskolnikov’da göreceksiniz, ben gördüm ama sonlara doğru Raskolnikov’un varoluşçuluktan biraz da olsa uzaklaştığını da gördüm. Kim bilir belki Dostoyevski de yaşamının sonlarına doğru kendi içinde varoluşçu kimliğinden uzaklaşmıştır. Kitap çok hoşuma gitti diyemem çünkü aşırı ruhsal betimlemeler içeriyor bu durum biraz sürükleyiciliğini kesti sanki. Onun dışında gayet güzeldi. Cezanın bir tek maddi boyutta olmadığını bir kafanın nasıl kendi kendini yiyebileceğine şahit oldum. Tavsiyem okunurken uzun bir sürece yayılmaması, ben bir ay kadar süreye yaydım ve bu ben de kopukluklara sebep oldu. Bence içerisinde olduğumuz üç hafta tatilde çok güzel gidebilir.