Gazze dünyada artık direnişin adı, kan ve gözyaşının gölgesinde yeşeren bir şehir. Sanki çölün ortasına dikilmiş saksıdaki çicekler gibi, her seye rağmen direnmeye, kök salmaya çalışıyor. Bombaların sesi susar susmaz, sokak aralarından yankılanan çocuk kahkahaları, bu acı toprağın ne kadar umut dolu olduğunu hatırlatıyor insana. Herkesin çöküş beklediği bir yerde, Gazze her defasında bir kez daha filizleniyor. Bombalar susuyor, kırık dökük bir pencerenin kenarında saksıda bir çiçek beliriyor. Bu çiçeğin daima canlı olması lazım. Çiçek umudun da adıdır. Güneş doğdukça çiçekler açacak ve umut bir kez daha yeşerecek yüreklerde.