İlk başlarda okurken ne olduğunu anlayamamış biri olarak.. kitabın ortalarına doğru olayı anlamış, hangi devirde basıl bir düşünce yapısı olduğunu fark etmemi sağlayan bir kitap oldu. Sağcı solcu anlayışlarının, Jale’nin solcu olup ona aşık sağcı erkeklere karşı Jale’nin arkadaşlarının karşı çıkıp acımadan yorum yapmaları…
Mektup karakterlerinin sayısı fazlaydı ama her karakter için farklı bir yası tipinin kullanılması güzel bir fikirmiş yazı tipleri ile karakterler birbirine olan uyumlu gibiydi, ilginç.
Kitapta o kadar mektup olmasına rağmen sadece son sayfalara eklenmiş, Jale tarafından yazılmış 2 mektup var. Ama o mektupları okurken şok olabilirsiniz. Kitabın bitmesine son 10 sayfa kala imdb gerilim seviyesi yükseliyor gibiydi. İyi ki okudum diyebileceğim bir kitap mı? %60 diyebilirim.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Sayfa sayısı az, yolculuklarda çantamda dursun çerez niyetine okurum dediğim ama yolculuğa çıkarken elimin hiç gitmek istemediği bir kitap olması beni çok üzdü :(
Yani kitapta ne oldu neyi anlattı neden yazdı pek çözemedim. Belki benim bakış açım gelişmemiştir de güzelliği görememişimdir. Olması yüksek bir ihtimaldir bu da :)
Stefan Zweig depresyondayken mi yazdı bu kitabı pek anlamlandıramasam da sonunda bitti kitap.
Yarabbi şükür diyerekten kitaplığıma koyduğum kitap sayısına eklenip kitapları çoğaltmada yarar sağladı