"Ben Bir Gürgen Dalıyım" kitabı, her ne kadar çocuk kitabı gibi görünse de bir Küçük Prens, bir Küçük Karabalık, bir Martı kitabı gibi yediden yetmişe herkesin okuyabileceği bir kitap.
Bir ağacın gözünden insanlara ve insanlığa bakışı anlatan, içerisinden dersler çıkarılabilecek, ince bir kitap olmasına rağmen dolu dolu ve doyurucu olan...
Herkesin okuması gerektiğine inandığım... Beklentimi düşük tutmama rağmen çok beğendiğim bir kitap oldu.
Tavsiye ederim.
İnsan hiçbir umut beslemediği zaman durumu kabullenebiliyor ama kapkara bulutlar arasından iğne ucu kadar kendini gösteren bir güneş ışını belirince bütün dünyası o ışığa bağlı oluyor...
Bir öz eleştirim olacak, Şeker Portakalı kitabını seneler önce, yanlış hatırlamıyorsam dördüncü sınıfta iken ilkokul öğretmenimiz ödev olarak vermişti. Okumamız ve özet çıkarmamız için.
O zamanlarda çok fazla kitap okumayı sevmiyorum. Birde ödev= zorlamaya dayalı olunca, yapasım varsa yapamıyorum, bende atlayarak okudum, özet çıkardım.
Sonra da ya birine hediye ettim ya da sahafa verdim. Tam hatırlamıyorum.
Ve benim içimde bu kitap adam akıllı okumadım diye ukde kaldı. Yılbaşına doğru sevdiğim bir arkadaşım bana sürpriz yaparak kitabın bana özel baskısını hediye olarak gönderdi. Ama kitap biraz arızalı cıktı sayfalarını açmaya korktuğum için ben kendime ciltsiz versiyonunu aldım sonradan.
Iyi ki de almışım. Akıllı, haylaz ve sevimli Zeze'nin dünyasına böylece tanık olmuş oldum. Tanık olurken kimi zaman gülümsedim kimi zaman üzüldüm. Aslında "Şeker Portakalı" kitabı çocuk kitabı gibi lanse edilse de 10 yaş ve üzeri herkesin okuyabileceği, içerisinde derinlikler barındıran bir kitap.
Kısacası ben kitabı çok beğendim. Sevgiler.
Şeker PortakalıJosé Mauro de Vasconcelos · Can Yayınları · 2025275,7bin okunma