Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

realistbirpesimist

realistbirpesimist
@realistbirpesimist
Fatır 28: Aynı şekilde, insanlardan ,hayvanlardan, davarlardan da çeşitli renklerde olanlar var.Kulları içinde Allah'tan ancak alimler gereği gibi korkarlar.Allah yücedir, bağışlayandır.
Reklam
Zümer 9: Böyle birisi, gece saatlerinde secde ederek, ayakta durarak ibadet eden,ahiretten korkan, Rabbinin rahmetini uman biri gibi midir? De ki:"Hiç bilenlerle bilmeyenler eşit olur mu?"Ancak işin özüne vakıf olanlar düşünüp ibret alırlar.
Meşhur hadis kitaplarını oluşturanlar,hadislerin anlamlarından çok hadisleri nakleden kişilerin doğru sözlü olup olmadığını tahlil ederek uydurmaları ayıklamaya çalışmışlardır. Hadisçilerin bu metodu "cerh tadil"olarak bilinir.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Hz Ali'nin aynı endişeyi paylaştığı ve kendisinden önceki halifeler gibi konuya yaklaştığı şu sözünden bellidir:"Yanında hadis sayfaları bulunanlar gidip onu yok etsinler.Zira halkı helak eden olay, alimlerin naklettikleri hadislere uyarak Kuran'ı terk etmeleridir.
Hz Osman da çok hadis nakleden Ebu Hureyre ve Kab'a karşı koyarak devam ettirmiştir: Çok hadis nakletmelerinden dolayı Ebu Hureyre'yi Devş Dağlarına göndermekle ,Kab'ı da Kırede Dağları'na sürgün etmekle tehdit etmiştir.
Reklam
Halifeliği döneminde (Hz Ömer) hadis yazımının çoğalması üzerine, diğer şehirlerdeki sahabelere mektuplar yazarak ellerinde bulunan hadis mecmualarını yok etmelerini istemiş ve yakılmalarını emrederek şunu söylemiştir: "Kitap Ehli'nin Mişna'sı gibi bunlar da müslümanların Mişna'sıdır."
Örneğin Hz. Ebu Bekir, halkı toplamış ve onlara şöyle demiştir: Sizler Allah'ın elçisinden farklı hadisler naklediyorsunuz.Bu durumda sizden sonrakiler daha büyük anlaşmazlıklara düşecektir. Allah'ın elçisinden hiçbir hadis nakletmeyin.Sizden hadis nakletmenizi isteyenlere deyiniz ki: İşte Allah'ın kitabı aramızda, onun helalini helal kılın, haramını haram görün.
Müslim ve Ebu Davud'da aktarılan bir hadise göre Peygamberimiz şöyle demiştir: Benim ağzımdan bir şey yazmayın.Kim Kuran dışında benim ağzımdan bir şey yazarsa, onu imha etsin. Ancak yazmaksızın benden dilediğinizi rivayet edin, sakıncası yoktur.Kim benim adıma yalan uydurursa, Cehennemdeki yerini hazırlasın.
Hz Ayşe'yi de beğenmez :D
Hatta bir gün Hz Ayşe sabrı taşıp:"Ebu Hureyre, hiç duymadığın bir sözü(hadisi) anlatıyorsun" demiş. O ise"Müslümanların annesi, sen aynan ve sürmenle meşgulken ben hadis topluyordum" şeklinde cevap vermiştir."
Hz Ayşe'ye Ebu Hureyre'nin,Peygamberimizin "Uğursuzluk üç şeydedir:Kadında,evde ve atta" dediği nakledilince Hz Ayşe'nin öfkeyle ayağa fırlayıp:"Ebu Hureyre dersini iyi öğrenmemiş.Bizim eve Peygamber tam bir cümlenin ortasındayken geldi ve sadece son kısmını duydu.Peygamber,Allah,Yahudileri yalanlamaktadır; onlar üç şey uğursuzluk getirir:ev , kadın ve at demişlerdi"dediği nakledilmiştir.
Reklam
Ebu Hureyre'nin konumuz açısından önemi şudur:Kadınlar hakkında olumsuz,Kuran'a ve ahlaka aykırı algı oluşturan hadislerin çok önemli bir bölümü Ebu Hureyre'ye atfedilmiştir.
Taberi'den gelen bilgilere göre ise Hz Ömer tarafından Bahreyn'e vali olarak atanan Ebu Hureyre, yine Hz Ömer tarafından görevi suistmal ettiği gerekçesiyle görevden alınmış, geri döndüğünde yanında getirdiği paranın bir kısmına haksız kazanç sağladığı gerekçesiyle el konulmuştur.
Ebu Ferec al İsfahani kitabında, bir şair ile dönemin kuvvetli bir şahsı arasındaki konuşmayı nakletmiş ve adamın şaire,Peygamber dönemine ait, kendi soyu olan Emevileri öven bir şiir uydurması için 4.000 dirhem teklif ettiğini yazmıştır. Şiiri yazdıktan sonra onu Peygamberin şairi olan İbn-i Thabit'ten Peygamberin huzurunda duyduğunu söylemesini istemiştir.Bu istek üzerine şair bundan çekinmiş ve eğer isterse Hz Ayşe'den nakledebileceğini söylemiş ama Emevi buna razı olmamıştır.
Hadis inkarcısı diyenler utanır mı acep?
Rivayet edilen hadislerde bu kitapta gösterileceği gibi Kuran'a, akla,fıtrata aykırı birçok hadis mevcuttur.Bunlar elendikten ve kalan hadisler iç tutarlılık açısından değerlendirildikten sonra, geriye kalan hadislerin "siyer" alanında kullanılmasının hiçbir sakıncası olmadığı kanaatindeyiz.
Abdullah bin Ömer'den rivayet edilen,Buhari'deki şu hadis, meseleyi güzel tarif etmektedir: Peygamber devrinde hakkımızda ayet iner korkusuyla kadınlara elimizi ve dilimizi uzatmaktan sakınırdık.Peygamber vefat edince, dilimizi ve ellerimizi onlara uzatmaya başladık.
279 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.