Yazarı okudukça içimden parçalar bulmaya devam ediyorum yazılanlarda.
Güzelliğin çoğu zaman basitlikte ve arınmış cümlelerde olduğunu anlıyorum.
Yorulmadan, pek çok duyguyu yaşatabiliyor Mahir Ünsal Eriş.
Bu kitabındaki öyküler de öyle. Okuduğum bir önceki kitabı 'olduğu kadar güzeldik'teki öykülerden daha koyu ama ağırlık yapmıyor, gülümsetiyor da aksine.
Eriş yazdıkça ben de her eserini edinecek ve keyifle okuyacak gibiyim.
Köylüler cahil oldukları için traktöre “motor” derlerdi. Biz onun traktör olduğunu bilir, köylülere de, motorlarına binmemize izin verdikleri için, sıcak bir sevgi ve merhamet duyardık.
3
Balina kasa Mercedes’li müteahhitlerin ırzına geçmeyi akıl edemediği tepelere karşı aşk acısı çekiyorum.
63
Evli insanlar hep sinemaya, tiyatroya gidememekten yakınırlar zaten. Bir kere olsun duymadım, “Ben de eşimin yanında şıkır şıkır süslenip operalara gitmek istiyorum,” diyen kadını. Hani sorunca hepimiz sineması, tiyatrosu var diye büyük şehirlerde yaşıyoruz ya, onun için diyorum.
148
Evli insanlar hep sinemaya, tiyatroya gidememekten yakınırlar zaten. Bir kere olsun duymadım, “Ben de eşimin yanında şıkır şıkır süslenip operalara gitmek istiyorum,” diyen kadını. Hani sorunca hepimiz sineması, tiyatrosu var diye büyük şehirlerde yaşıyoruz ya, onun için diyorum.
Köylüler cahil oldukları için traktöre “motor” derlerdi. Biz onun traktör olduğunu bilir, köylülere de, motorlarına binmemize izin verdikleri için, sıcak bir sevgi ve merhamet duyardık.