Doğal Seçilim'in uykumuzu kısaltacak yönde işlememesinin iki sebebi vardır:
1) Doğal Seçilim'in, daha önce de dediğimiz gibi, bir yönü yoktur. Eğer ki hayat mücadelesinde ve cinsel seçilim'de az uykunun bir faydası yoksa, Doğal Seçilim onu ayıklayamaz. Dolayısıyla Evrimsel olarak bir sürecin işlemesi beklenemez ki uykunun cinsel yönden faydaları olduğu da bilinmektedir, dolayısıyla kısalması için biyolojik bir sebep yoktur.
2) Uykumuzun kısalması, vücudumuzun yeni güne hazırlanması ve geçen günün etkilerini silmesi için yeterli sürenin tanınamaması demektir. Vücudumuzun belli aralıklarla, belli sayıda REM dönemine girmesi gerekir ki bu da zaman gerektirir. Bu sebeple uykularımızın 6 saatin altına inmesi biyolojik olarak iyi bir durum değildir ve uzun vadede ciddi sorunlara sebep olabilir.