Gece uyumaya hazırlanırken,birdenbire bir top sesi duyuldu.Derken bir daha,bir daha,bir daha.Ardı arkası kesilmiyordu.herkes uyanıp kalktı.Salona toplandık.Anneannem,"İngilizler geri mi döndüler yoksa?"diye telaş etti.Paşa amcam bile güldü.
"Ramazan topu gibi kuru sıkı atıyorlar"
"Otuz atımı geçti!"
"Önemli bir şey olmalı."
"Hem de çok önemli bir şey!"
"Allah Allah! Daha olacak ne kaldı ki?"
Osman ağabey giyinip sokağa fırladı.Top a-
tışları sürdüğü için kimse yatamıyordu.Bebek bile uyanıp aramıza katıldı.Kapı yıkılırcasına
çalınınca merdiven başına koştuk.Osman ağa-
bey,taşlığa girer girmez,coşkuyla bağırdı.
"Cumhuriyet ilan edilmiş! Cumhuriyeeeeet!"