Teslimiyet, insan kaderinin hikayesidir, bu yüzden kaçınılmaz olarak pesimizm kokar, çünkü "dibine kadar inildiğinde her insan kaderi trajik ve dramatiktir." (Gasset)
Yine anlayacağız ki dinsizlik denilen şey, Latin fikrinin düştüğü bir sapıklık halinden ibaret olup zannedildiği gibi, bir fikri üstünlük alameti değildir
Herkes her şeyi biliyor. Fakat hiç kimse bir şey yapmaya muvaffak olmuyor. Bununla beraber her yerde ve her meselede meydana çıkan çeşit çeşit ıslahatçının da haddi hesabı yok.
Bir müstebiti zorla tahtından indirmekle bir millet hürriyetine kavuşmuş olmaz. Asıl lüzumlu olan şey, istibdadın tekrar geri gelmesini temin etmektir.