Hazreti Osman efendimizin güzel bir sözü var "Yürekte var olduğu iddia edilen sevginin en büyük ispatı elde olanları verebilmektir.Elde olanları veremeyenler, ne kadar dilde seni seviyorum deseler de o Sevgi sadece sözde kalan bir sevgidir.Sevgi ise sadece söz ile olmaz, önce Öz ile sonra söz ile olur.Sevginin özde olduğunun en büyük delili ise infaktır.
Peki, Derviş son sorum: Her gece nasıl teheccüd namazı kılıyorsun. Zor olmuyor mu?"
Derviş, anlatmakla anlatmamak arasında biraz tereddüt etti.
" Bunun cevabını İbrahim Ethem Hazretleri vermiştir:O'na da bu soru sorulmuş ve şu şekilde cevap vermiş: 'Gündüzleri Allah'a isyan etme; geceleri O seni huzurunda durdurur, geceleyin O'nun huzurunda bulunmak, en yüce bir şereftir. Günahkârlar bu şerefi hak edemezler"
"Uyuyanlar için uykusuz kalma, uyumayan için uykusuz kal."ey genç adam dedi tebessüm ederek.