En iyimser günlerde Amerikalılara çocuk gözüyle bakardı.Enerjik, meraklı, saf, iyi yürekli, kötü yetiştirilmiş çocuklardı bunlar.Bu açıdan bakıldığında Amerikalılarla Ruslar arasında pek az fark vardı.Her ikisi de dışa dönük, harekete önem veren, fiziksel uluslardı.Maddi varlıklara ilgi duyan, güzellik karşısında şaşalayan, kendi ideolojilerinin en iyisi olduğuna inanan, olgunluktan uzak, kavgacı ve çok tehlikeli insanlar.Evet, tehlikeli! çünkü ellerindeki oyuncaklar uygarlığı yok edebilecek kozmik silahlardı.Asıl tehlike, kötü niyetli olmalarından çok, bir hata yapabilmelerinde yatıyordu.Dünyayı mahvedecek olanın Machiavelli değil de Sancho Panza olabileceğini anlamak garip bir duyguydu doğrusu.