"Eğer doğrusu yoksa onlara nasıl saygı duyabilirim?"
"Eğer yalnızca gerçeğe saygı duyarsan, saygı gösterecek fazla bir şeyin kalmaz. 2+2=4, saygı duyacağın tek şey bu olur. Bunun dışında hayat hep belirsizdir: duygular, normlar, değerler, seçimler... hepsi kırılgan ve değişken yapılardır. İçinde hiç matematik yoktur. Saygı, doğrulanmış olana değil, yol gösterene duyulur."
Benim sırlarımdan birini öğrenmiş oldun Joseph, kadınsı numaralarımdan birini."
"Hangisini?"
"Kanıtlamak yerine suçlamak. Şüpheye düştüklerinde saldırmak. Savunma yapmak yerine diş göstermek."
Bana annemin neye benzediğini sormayın: Güneş tarif edilebilir mi? Annemden sıcaklık, kudret, neşe yayılıyordu. Yüz hatlarından ziyade etkisini hatırlıyorum. Onun yanındayken gülümserdim ve başıma asla kötü bir şey gelmezdi..