Bana göre bizim gençliğin aradığı özgürlükleri, kadın, düşünce ve hayat özgürlüğünü ancak Cemal Paşa'dan ve eğer varsa, onun kafasında olanlardan beklemek gerekti. Enver'le Orta Çağ Müslümanlığı, bütün yeşilliği ile devam edecekti. Zafer bile neye yarayacaktı? Türkiye'yi kurtarmak için Alman zaferi yetmezdi. Enver'den ve Almanlardan kurtulmak gerekti. Bunu kim yapacaktı? 20 den 24 yaşına kadar, bütün savaşta hep bunu düşünüyordum.
"Ne bu zırhlılardan, ne bu ordudan, ne sokak başlarındaki bu makineli tüfeklerden korkuyorum. Beni korkutan şey, kendi aramızdaki anlaşmazlıklar, kendi aramızdaki nifaklardır. Bizi asıl bu mahvedecek."