Rozerin Kasan

Rozerin Kasan

, 2021 okuma hedefini ekledi.
2021 OKUMA HEDEFİ
8/50 kitap - %16 tamamlandı
8 kitap okudu
50 kitap
2.309 sayfa
0 inceleme
4 alıntı
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"Ortanca çocuk olmak, bazı insanları ne kadar güvensiz, kararsız ve umutsuz yapıyor, hayatla mücadele etmekten nasıl da korkutuyor..."
"-İnsanlar genellikle en yakınlarına öfke duyarlar. -Neden? -Çünkü duygusal alışverişler en çok, en yakınımızdaki kişilerle kurulur. Bunlar kimlerdir? annemiz, babamız, kocamız, kardeşlerimiz ya da çocuklarımız. Sen de sürekli seni döven babana ve kocalarına duymuşsun bu öfkeyi. -Evet, babama ve kocama. -Yani bunca öfke duyduğun halde birlikte yaşamak zorunda kaldığın, üstelik muhtaç olduğun erkeklere. -Doğru babama da kocama da muhtaçtım. -Birinde henüz çocuktun, sana baban bakıyordu. Diğerinde yetişkin ve kendi hayatını kazanan bir kadındın ama yine de iki çocuğunla, kocanın maddi-manevi desteğine muhtaçtın. İşte bu çelişki, öfkenin kişiye verdiği zararı daha da arttırır. -Düşmanından yardım istemek gibi bir şey bu. -İyi bir benzetme. Ama o düşman aynı zamanda seni sevsin istediğin, muhtaç olunan biri ise kişi bu sefer de kendini suçlar. böylece öfke, suçluluk duygusunun ortaya çıkmasına neden olur. peki sence insanlar en çok neden intihar ederler? -Suçluluk duyguları yüzünden mi? -Evet, maalesef öyle." Suçluluk duygusu yüzünden maalesef ki dayağı hak gören başka bir kadın...
"Keşke daha çok insan tanıyıp ve daha çok insanın kalbini kazansaydım. Şimdi düşünüyorum da, giderken yanımda götürebileceğim tek şey buymuş. Para biriktirmiştim, hiç işe yaramadı ama arkadaşlarım beni sever, onların yüreğinin bir yerlerinde küçücük de olsa bir yerim var. İyi ki çalışmış, bir işin ucundan tutmuş, insanlara az da olsa bir katkıda bulunmuşum. Buna memnunum. İyi ki kavgacı, sinirli biri olmamışım, insanları kırmamışım. Yoksa şimdi bu kadar rahat çıkamazdım bu yolculuğa." Ölmek üzere olan birinden...
"Tanrı ondan af dileyenleri her zaman affetmeye hazırdır."