Bir bozuk saat gibi kaldı yüreğim,
hep sende duruyor. Herkes beni
tamam sanıyor, ama bilmiyorlar;
içimde zaman çoktan sende
durdu. Saati sorduklarında,
Onu o geçiyor derim içimden,
çünkü başka bir vakti bilmiyor
bu kalp. Kimse bu bozukluğun
sebebini sormaz, tamir ettirmek
isteyip istemediğimi düşünmez.
Oysa ben tamir edilmek değil,
hep sende kalmak istiyorum
Zamanın ötesinde, bozulmuş ve
tamamlanmış bir halde. @Anha
-7
Evlilikler değil, insanlar başarısız olurdu.Ben artık onun yıllar önce âşık olduğu kadın değildim. Acaba ne kadar yaşlandığımı görebiliyor muydu? Ya da uzun, sarı saçlarıma düşen akları fark etmiş miydi? Kırklar yeni otuzlardı belki ama cildim kırışmaya başlamıştı ve bu kırışıkların sebebi kahkahalar değildi. Eskiden bir hayli ortak noktamız vardı; yalnızca aynı yatağı değil, aynı sırları, aynı düşleri de paylaşırdık. Hâlâ birbirimizin cümlesini tamamlarız ama artık yanlış tamamlıyoruz.
-32
Bizimki kadar uzun bir evlilikte karımın bazı sırları olmadığını düşünecek kadar saf değildim –benim kesinlikle vardı– ama böyle davrandığını hiç görmemiştim. Bana doğruyu söylemediğini anlamam için yüzünü görmeme gerek yoktu. Sevdiğiniz biri yalan söylediğinde bunu anlardınız. Benim henüz anlamadığım, neden yalan söylediğiydi.