هر که دلارام دید از دلش آرام رفت
چشم ندارد خلاص هر که در این دام رفت
"Kim gönül alıcıyı gördüyse, gönlünün huzuru gitti;
Bu tuzağa düşenin artık kurtuluşu yoktur..."
|Hâfız-ı Şirâzî
"... Ey mürid! Bir günah işlediğinde hemen ümidini yitirip yoldan vazgeçme. İstikamete ulaşmaktan ümidini kesme. Belki bu günah senin nefsini kırmak için sana takdir edilmiş olup menfaatine olabilir. Allah’ın (celle celâlühû) sana bir rahmeti, bir usanma, günahtan tiksinme vesilesi olabilir. Belki de sana takdir edilmiş son günah olabilir. Düştüğün yerden kalk, hızla ve aynı azimle yoluna devam et."