Mutluluk sâde birinin bizi sevmesiyle alâkalı değildir. Bizim kendimizi sevmemizle alâkalıdır evvelâ. Bu merhâlede kusurlarımızı, bizi biz yapan değerlerimizi sevmeliyiz. Çünkü bunlar eksiklik değil, bizi herkesten ayıran birer alâmetifârikadır. Aksi hâlde kendini sevmeyen/sevemeyen insan, muhatabına karşı sürekli bir mahcubiyet duygusu altında ezilir.
(sâde:Yalnız // alâmetifârika: Ayırıcı özellik)