İnsan her adımını mezardan uzaklaşmak için atar .Yine her adımda mezara biraz daha yaklaşır .Nitekim her nefesini yaşamını uzatmak için alır .Yine de her nefeste yaşamından bir nefeslik zaman azalır .
Ben gülden söz ettikçe bülbülü bir türlü unutamam. Gerçekte güle aşık olmadığını bilirim . Ancak zavallı kuşun sevdalı görünüşüne bakılırsa o ufacık gönlünde ne büyük bir sevgi izi hissedilebilir .O sevgi de var ise kendi özgürlüğünedir ki tutulup da kafese konulunca şarkı söylemesi şöyle dursun genelde yaşamadı bile olası değildir .