Sarnıç, Sait Faik'in okuduğum ilk kitabı oldu. Ne yalan söyleyeyim kitap hakkında incelemelere bakmadan önce her bölümün farklı bir hikaye olduğunu anlamadım ve bir süre "Ne oluyor yahu?" şeklinde kitabı okudum. Kitaptaki hikayeler bana modernizmi hatırlattı. Sanki her hikayede ayrı bir bunalım varmış gibi, ayrı bir hayat gayesi aranıyormuş gibi. Hatta karakterler hayatı sorgulayan, bu hayatta yaşanacak bir şey yokmuş düşüncesinde olan, bir amaçsızlık içinde hayatını devam ettiren bireylermiş gibiydi. Ya da Ormanda Uyku hikayesinden sonra diğer hikayeleri bu kalıba uydurmuş olabilirim emin değilim. Kitapta en beğendiğim hikaye Kim Kime oldu. Hatta beni bir hayli düşünmeye sevk etti diyebilirim... Loğusa hikayesi de bir hayli garipti ve beni baya etkiledi.
SarnıçSait Faik Abasıyanık · İş Bankası Kültür Yayınları · 20194,408 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Senelerden beri güneşin doğuşunu seyretmedim. Senelerden beri hayatın yeniden başlayışını görmedim. Görmek de istemedim. Her şey her günkü halini aldıktan sonra, sokağa çıkardım. Gece onda kapanmış dükkânlar, ışıkları sönmüş pencerelerle dolu İstanbul tarafı sokaklarını hayretle, hüzünle dolaştığım olurdu. İçime bir acı yapışırdı. Bu sabah, gün doğmadan dükkân açıp ilk müşterinin parasını sakalına sürecek bir çarşı içi Müslümanı kadar erken uyanmıştım.