S atms

"GÜNEŞ IŞINLARI NEYSE KARA TOPRAK İÇİN GERÇEK AYDlNLANMA ODUR BU DÜNYADA DOĞANLARA" N.F.S. Grundtuig
Reklam
"Nerede yaşadığını söyle, ben de kim olduğunu söyleyeyim."
"Estetik aşamada yaşayan biri kolayca kaygı ve boşluk duy­gularına kapılıverir. Ama bu duyguları yaşıyorsa, o zaman umut da var demektir. Kierkegaard için kaygı neredeyse olumlu bir şeydir. Kişinin bir 'varoluşsal durumda' bulunduğunu gösterir. Bu kişi da­ha yüksek bir aşamaya sıçrama yapıp yapmayacağına kendi karar verebilecektir. Bu ya gerçekleşir ya da gerçekleşmez. insan ger­çekten sıçramadıysa, 'neredeyse sıçramış' olmak bir işe yaramaz. Ya olur ya da olmaz. Senin yerine başka biri de yapamaz bu sıç­ramayı. Kendin karar vermeli, kendin sıçramalısın."
Felsefe-Düşünce
"Ve eğer işinden nefret ediyorsa Sofie, bir şekilde kendin­den de nefret ediyor olmalı."
"Mutluluk ülkesinin yeryüzünde kurulması pek olabilir gibi görünmüyor bana. insanlar hep yeni sorunlar çıkaracak kendilerine."