selahattin ilhan

Ezan sesi hakkında
Susturun Ezanları Ateizm ile ilgili bir kitap sandım, acıklı bir olayı anlatıyormuş meğer. Kitabın tamamını okumadım*, fakat tanıtım metninden anladığım kadarıyla ezan sesi, travma yaşayan kişi üzerinde mizofoni (ses takıntısı, belirli seslerden rahatsız olma) hastalığına dönüşmüş. Bende de benzer bir durum var, ezan sesi beni de rahatsız ediyor ama kulaklık takıp müzik açarak sorunu çözüyorum genelde. Son olarak; Yinelemeler adlı şiir kitabımda yer alan bir dörtlükle bitireyim: Bid’attır dedik dinlemediler, Megafon sesiyle eziyet ettiler, Şikayet ettiğimizde ise, Beğenmeyen gitsin dediler. -----Dipnot----- * Yalnızca sondaki Seda Sayan'a yazılan mektubu okudum ve olayın gerçek olduğuna ikna oldum, ki olayların gerçekliği yazarını da etkilemiş: yenisafak.com/yenisafakpazar/...
Ateizm
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖

selahattin ilhan

, bir kitabı yarım bıraktı
Anais Nin
7.4/10 · 264 okunma

selahattin ilhan

, bir kitap okudu
5/10
·104 syf.·
4 günde okudu
·
2022 3. kitabı
Ali Püsküllüoğlu
8.9/10 · 37 okunma
bu duruma bir isim lazım
"Kim bize taş atar ise güller nisâr olsun âna, Urmaklığa kasdedenin düşem öpem ayağını Her kim bana söğer ise her dem duâ kılam âna Çırâğıma kasdedenin hak yandırsın ocağını" (Yunus Emre) Bu şiirde Yunus, kendisine taş atana güller dökülmesini, kendisine vurmayı amaçlayanın ayağını öpmek istediğini, kendisine söğen kimseye her zaman dua edeceğini, ışığını söndürmek isteyenin ocağını Tanrının yakmasını dilediğini söyler.[1] ----------- "Yıkanlar hâtırı nâşadımını ya Rap şâd olsun, Benimçün nâmurad olsun diyenler bermurâd olsun." (Naili) İzahı: Ya Rabbi, benim mahzun gönlümü kıranlar hiç keder görmesinler. Benim muradıma nail olmadığımı istiyenler bütün emellerine kavuşsunlar.[2] ----------- Yukarıdaki dizelerde kötülük edenlere karşı iyilik dileme söz konusu. Bu durumu karşılayan bir terim / kavram var mıdır tasavvufta filan. Ahimsa, mazoşizm vs. geliyor aklıma ama bunlar olmaz gibi... ----------- Kaynakça [1] Aksan, Doğan (1995). "Şiir Dili ve Türk Şiir Dili: Dilbilim Açısından Bakış". Engin yay., sayfa 117. ISBN 9757287636 [2] Sander, Mithat Sadullah. "Lûgatçeli ve İzahlı Antoloji: Divan Edebiyatının Seçme Nazımları". Tefeyyüz Kitaphanesi.
Tasavvuf
"Zevâli gussasın çeksün deyu nimet verir yoksa Felek ehli dilin sanman ki mesrur olduğun ister!" (Şeyhülislâm Yahya) İzahı: Felek, ehli dil olanlara güler yüz göstermez. Şayet bir nimet verecek olsa bile onları sevindirmek için değil, az zaman sonra o nimeti ellerinden alarak kendilerini daha çok kederlendirmek için verir.
Sayfa 82·Kitabı okudu