Güzel bir hayal :Erdemler pazarı
Hani diyorum hayal bu ya. Şu pazar tezgahlarında domates biber yerine insanlık satılsa. Biri ordan “Gel ablaa vicdana gell 3 kilo 5 lira” diye bağırsa.🙂 Bir diğeri Yetişen alıyorr merhamet merhamet olalı böyle ucuzlamadı” diye haykırsa.☺ Pazar arabasını hoşgörüyle doldursa Melahat abla. Neriman hanım önünde duran iyilik tohumlarından seçip poşete koysa ve tartması için satıcıya uzatsa. Adalete dokunup şöyle bi evirip çevirip gözlüğünün altından taze mi bunlar diye sorsa Ali amca.. Öte yanda bir başkası dürüstlüğün pazarlığını yapa dursa. Etiket fiyatının yarısına satılsa şefkat. Bir alana bir bedava olsa saygı. Vefa dört mevsim bulunsa Sabır kasalarla kapışılsa Kesmece bunlarr diye seslense esmer çocuk elindeki “Güven”i göstererek. İkiye bölse sonra,biri size dese,biri sevdiklerinize Ve aşk🙂 Akşam pazarına kalmadan tükenmiş olsa. Öyle her pazarda da bulunmasa, Bulanlar kendini şanslı saysa, Bulamayanlar burda kalmamış başka pazara bakalım diye umutlansa… İnan Durak Taş
Şiir
Ey görünen ve görünmeyeni bilen, gökleri ve yeri yaratan, her şeyin Rabbi ve sahibi olan Allah’ım! Ben tanıklık ederim ki Senden başka ilâh yoktur. Nefsimin şerrinden, şeytanın ve ortaklarının şerrinden sana sığınırım. (İbn Hıbbân, Ed’ıye, No: 962; İbn Ebî Şeybe, Dua, 22, No: 29265)
Alıntı
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Bazen hayatın yükü ağır gelir, dualar gecikmiş gibi olur, yollar uzar ve insan kendini yalnız hisseder. Oysa her imtihanın içinde gizlenmiş bir hikmet, her hüznün ardında saklanmış bir rahmet vardır. Allah kulunu unuttuğu için değil, kendisine daha çok yaklaştırmak istediği için bazı kapıları bekletir. Kırılan gönüller de, dökülen gözyaşları da O’nun katında karşılıksız kalmaz. Belki bugün anlam veremediğin şeyler, yarın en büyük şükrün olacaktır. Bu yüzden sabrını kaybetme, umudunu eksiltme. Rabbin seni senden daha iyi bilir ve senin için neyin hayırlı olduğunu en güzel şekilde takdir eder. Yeter ki O’na güvenmeyi bırakma. Gün gelir, bugün seni yoran ne varsa geride kalır ve Allah hiç ummadığın yerden gönlüne ferahlık, yoluna bereket ve hayatına güzellikler nasip eder.
Burası kurtuluş değil, kurtuluşa giden yol. Boğulmadan, bunalmadan, canın yanmadan, iliklerine kadar acı çekmeden kurtuluş mümkün mü? Ne diyor âlemlerin Rabbi Bakara sûresi 155. âyette: "Andolsun ki sizi biraz korku ve açlıkla; mallardan, canlardan ve ürünlerden eksiltmekle sınayacağız. Sabredenleri müjdele!" Bizimki içteki yangının cümle olup dışa yansıması. İsyan yok, tevekkül var. Yâ Sabır. 27 Haziran 2026
Hayırlı Sabahlar.
Allah için dost olan Şakîk-i Belhî ile İbrahim bin Edhem Hazretleri’nin, birbirlerini irşâd için yaptıkları bir gönül sohbeti esnâsında Şakîk-i Belhî Hazretleri sorar: “–Geçim hususunda ne yaparsınız?” İbrahim bin Edhem: “–Bulunca şükreder, bulamayınca sabrederiz!..” der. Şakîk-i Belhî Hazretleri: “–Bunu, Horasan’ın köpekleri de yapar!” deyince, bu defa İbrahim bin Edhem sorar: “–Ya siz ne yaparsınız?” Şakîk-i Belhî Hazretleri şu cevabı verir: “–Bulursak şükredip infâk eder, bulamadığımızda yine şükredip sabrederiz.”
Alıntı
Bol bol kitap Okumalı Tatiller...
Sevgili Öğrenciler,Ve Canım Kızımm.. Bir eğitim-öğretim yılını daha emek, sabır ve azimle tamamladınız. Hepinizi gösterdiğiniz gayret ve başarıdan dolayı yürekten kutluyorum. Şimdi dinlenme, eğlenme ve yeni anılar biriktirme zamanı. Tatilinizi bol bol kitap okuyarak, sevdiklerinizle vakit geçirerek ve kendinize zaman ayırarak değerlendirmenizi diliyorum... Başarılarınızın her geçen gün artması dileğiyle; sağlıklı, mutlu, huzurlu ve unutulmaz bir yaz tatili geçirmenizi temenni ediyorum. Yeni eğitim yılında görüşmek üzere… İyi tatiller! 🌸☀️