Nietzche' nin Zerdüştün başına yazdığı söz, bence bütün felsefe metinleri için geçerli. "Herkes ve hiç kimse için"... bu da şu demek; anlayabilecek durumda olan herkes anlayabilir ama işte hiç kimse o durumda değil !
“Hiç tutulmazsa güneşin, kaymazsa yıldızların, dikeni olmazsa gülün ne anlamı var ki?
Doğanın yeterli olduğu yerde sanata gerek yoktur. Kusurlarınızla bütünleşince yeni kusurlar edinmenize gerek kalmaz.”