"Bu yaşadığımız yerin dışında başka bir dünya daha mı var?" diye şaşkınlıkla sormuş yavru kurbağalar.
Küçük Kara Balık:
"Elbette, siz hiç merak etmediniz mi, bu akan su nereden geliyor, nereye gidiyor, dışında neler olup bitiyor?"
"Ölüm etrafımda kol gezerken, uzun zamandır hayattayım, hayatın bitişiyle tanışmak istemiyorum. Elbette bir gün hayatın sonuyla yüzleşmek zorunda kalacağım. Ama bunun bir önemi yok. Asıl mühimi benim ölümümün ya da yaşamımın başkalarının hayatını nasıl etkilemiş olacağı..."
Yaşlıların söylediklerine de kulak verdim tabii. Onlardan birçok şey öğrendim. Misal pek çok balık yaşandığında hayatını boşa geçirdiğinden şikâyet ediyor. Devamlı bir şeylere sızlanıp dert yanarlar. Ömür dediğimiz minicik bir yerde aşağı yukarı yüzmekten mi ibarettir sahiden?