-spoiler YOK-
İki insanın, birbirini en çok ne kadar sevebileceğini görmek istiyorsanız kesinlikle okuyun derim! Çünkü belki de bu iki insanın birbirine aşık olduklarını dile getirmeden de aşık olabilceğini görüyoruz. Aşkın daha çok , uzun süreli BAĞ halini konu alan kitap kesinlikle okunmanızı tavsiye ederin. Eser aşkı , sevgiyi ve insanların uzun süreli birbirlerine bağlılıklarını aynı çatı halinde çok güzel anlatmış. Aşkın ve sevginin en saf halini konu alan sayılı eserlerden.
İyi okumalar :)
Pol ve VirjiniB. S. Pierre · Hüseyin Hilmi Yayınevi · 02,123 okunma
Gördüğüm kadarıyla , çok bilinmeyen bir yazar olması beni üzdü. Çünkü Ernaux un çok sade ve akıcı bir dili var. Bu klasik sade ve akıclıktan biraz farklı. Kitabı okurken olaylar arasında ki geçiş benim kanaatimce akıcılığı sağlıyor. Kitabın açıklamasından da anlayacağımız gibi konusu , (spoiler değil) babasının hayatı üzerine. Basit gibi gözüken konuları, çok farklı cümleler kurarak bize aktarıyor. Bu açıdan okurken kalemi elimden bırakmadım diyebilirim :) iyi okumalar...
Çok akıcı bir kitap olmamasına rağmen okuru çok sıkmıyor. Alice’nin ölen kocası olan Jules ‘i anlatan kitap genelde betimleme tarzında ilerliyor.(spolier değildir , kitabın konusuda zaten arkasından da okuyacağınız gibi budur ). Ölümü farklı bir açıdan inceleniyor. Kitapta hoşuma giden bir yer ise ölen birini, küçük yaştaki bir çocuğun “Bay Jules gitmiş ,bu Bay Jules’in dış kısmı” demesi oldu.
Başta donuk olan anlatım sonralarda karakterlerle içli dışlı bir hale gelerek sizi bağlıyor. Başlayacaklar için bu sizi yanıltmasın. Okuduktan sonra çok beğendiğim bir kitap. Tavsiye ediyorum.