"Biz bu Kur'ân'ı bir dağa indirseydik Allah korkusundan onu baş eğmiş, parça parça olmuş görürdün. Bu misâlleri düsünsünler diye insanlara veriyoruz." el-Haşr, 21)
"Biz emâneti, göklere, yere ve dağlara teklif ettik de onlar, bunu yüklenmekten çekindiler, (mes'ûliyetinden) korktular. Onu insan yüklendi. Doğrusu o, çok zâlim (ve) çok câhildir." (el-Ahzab, 72)
Zira bir varlığın adını bilmek, bir anlamda onun zâtî varlığını da tanımak demektir. Nitekim bizler, Cenâb-ı Hakk'ı, Onun yüce isimleriyle bilmesek, O'nun hakkında ne bilebiliriz ki?